Kanal Tedavisi

çene cerrahisi
Diş Beyazlatma

Kanal Tedavisi

Eğer bir diş siniri çürüme, darbe-travma veya herhangi bir başka sebeple zarar görmüş ise vücut canlı olmayan bu siniri yabancı bir materyal gibi kabul ederek iltihap oluşturur. İşte böyle bir durumda siniri çıkartıp hiç boşluk bırakmadan bir dolgu materyali ile doldurmak gerekir. Bu işleme kanal tedavisi denir.

Kanal Tedavi Özeti

1 -2 Saat

Lokal Anestezi

Tam İyileşme

1 Gün

Ömür Boyu Garanti

Lüks Otel

Evet

Tedavi Sonuçları

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Kanal tedavisi hastanın dişi uyuşturulurak yapılan bir tedavidir, bu yüzden ağrılı bir işlem değildir. Fakat bazı çok ağrılı veya enfeksiyonlu dişlerde uyuşma sorunu yaşanabilmektedir, bu durumda da gelişmiş uyuşturma yöntemleri kullanılarak diş uyuşturulabilmektedir.

Kanal tedavisi ne kadar sürer?

Dişin durumuna bağlı olarak kanal tedavisi bir ya da iki seansta yapılabilir. Enfekte olmuş bir diş için, enfeksiyonun tamamen ortadan kaldırıldığından emin olmak için birkaç seans gerekebilir. Komplike olmayan bir kanal tedavisi genellikle tek seansta tamamlanır.

Kanal tedavisi yapılmış diş ağrır mı?

Kanal tedavisi sırasında dişin sinirleri alınmaktadır, bu yüzden kanal tedavisi görmüş bir diş, dış uyaranlardan etkilenmemektedir. Tedavi sonrasında ilk birkaç hafta hafif ağrı veya çiğnemede hassasiyet olabilir çünkü dişin de vücudumuzdaki her doku gibi iyileşmek için zamana ihtiyacı vardır.

Ağrım geçmezse ne yapmalıyım?

İlerleyen zamanlarda hala ağrı devam ediyorsa kanal dolgusu eksik veya yetersiz yapılmış olabilir, bu durumda genellikle ‘retreatment’ adı verilen, kanal dolgusunun sökülerek, kök kanalının temizlenip, yeniden doldurulması işlemi uygulanır. Eğer bu tedaviden de sonuç alınamamışsa “kök ucu rezeksiyonu” adı verilen cerrahi yöntemle diş tedavi edilebilir.

Kanal tedavisi sonrası dişimin restorasyonu nasıl yapılabilir?

Kanal tedavisi görmüş diş ön dişlerden biri ise ya da küçük miktarda madde kaybı varsa diş dolgu ile yeniden yapılandırılabilir. Ancak arka dişlerde genellikle kurona ihtiyaç duyulur. Bazı dişlerin kuron yapılmadan önce desteklenebilmesi için bir alt yapıya ihtiyaçları vardır. Bu alt yapıya “core” adı verilir. Bu alt yapının yerinde tutulabilmesi için de “post” kullanılır. Kök kanallarındaki dolgu materyalinin bir kısmı uzaklaştırılarak post için yer hazırlanmalıdır.

Kanal tedavisi nedeniyle rengi değişen dişlerin beyazlatılması da mümkün mü?

Hekim tarafından diş içerisine beyazlatıcı madde yerleştirilir ve 1-2 gün aralıklarla dişin içerisindeki beyazlatıcı madde istenen sonuç alınana kadar diş hekimi tarafından değiştirilir.

Sonuç genellikle mükemmeldir ve ortalama 1 hafta sürer. Bu tür beyazlatmada genelde tekrar rengin eski rengine dönmesi uzun zaman alır.