Diş İmplant Tedavisi

diş implant tedavisi
Diş Beyazlatma

Diş İmplant Tedavisi

Amacımız her zaman öncelikle doğal dişlerinizi ağızda tutmak olmalıdır. Ancak tek bir diş çekilince bile doğal denge bozulmakta ve dişlerin kaybı hızlanmaktadır. İşte implantlar böyle durumlarda kendi dişlerinize en yakın kuvvet dengesini sağlayarak güzel gülmemize ve keyif ile yemek yemenizi tekrar sağlayacak çok özel çözüm yoludur.

Tedavi Özeti

1- 2 Saat 3 Tekrar

Lokal Anestezi

Tam İyileşme

1 - 7 Gün

Ömür Boyu Garanti

Lüks Otel

Evet

Tedavi Sonuçları

Diş İmplant Tedavisi Nedir?

DENTAL İMPLANTLAR | İmplant

Diş İmplantları ağızda eksik olan dişlerin yerine konması amacıyla, genellikle titanyum veya titanyum bileşiklerinden hazırlanan yapay diş kökleridir.

Titanyum vücut dokuları ile etkileşime girmediği ve kuvvetlere karşı dirençli bir materyal olduğu için implant malzemesi olarak tercih edilir. İmplantlar daha önceden kaybedilmiş dişlerin oluşturduğu boşluklara ya da ciddi bir enfeksiyon yoksa hemen çekim sonrası diş yuvasına yerleştirilebilir.

‘Kişiler yapılan implantı değil güzel görünen, rahat çiğneyebilen dişleri hedeflemelidirler.’

İmplantlar, Sabit Protez ya da Hareketli Protezler yapmak amacı ile kemiğin yeterli ve uygun olduğu durumlarda basit bir operasyonla çene kemiğine yerleştirilirler. Eğer kemik miktarı ve yoğunluğu istenilen seviyede değilse implant uygulamasından önce kemik oluşturmaya yönelik işlemler yapılması gerekebilir.

Kaybedilen her diş için bir implant mı gerekir?

Yeterli kemik varsa diş hekimlerinin tercihi her zaman kaybedilen her dişin yerine bir implant uygulanmasıdır. Ancak bazı durumlarda iki implant aralıklı yerleştirilip üzerine köprü protezi yapılabilir. Yerleştirilecek implantın sayısı ancak hekimin klinik ve radyografik muayenesinden sonra belirlenebilir.

Damak (hareketli) protez kullanan hastalarda implant tedavisinden yararlanabilir mi?

Günümüzde tamamen dişsiz ağıza sahip hastalar bile yeterli kemikleri varsa doğrudan, yoksa kemik oluşturma işlemi sonrası yapılacak implantlar sayesinde hareketli protezlerden kurtulabilirler. Özellikle dişsiz alt çenede takıp çıkarmalı bir protez kullanılması hasta için oldukça zordur çünkü, içeride sürekli oynayan bir dil dışarıda yanak ve dudak konuşma ve yemek yeme esnasında hastaya oldukça sıkıntı verirler. Alt çenede dil, dudak, yanak ve çiğneme hareketleri ile sabit duramayan ve sıklıkla vuruk yapan protez ile ilgili sorunlar, implant uygulamaları ile giderilebilir.

Ayrıca üst total protezlerin tutuculuğunu sağlayabilmek için yapılan damağı kapatan tasarımdan dolayı oluşan mide bulantısı gibi sorunlar da ortadan kaldırılmış olur. Bu durumda sabit ya da takıp çıkarılan implant destekli protezler yapılabilir. Her iki tip protezde de oynama ve bulantı şikayetleri ortadan kalkar.

İmplantların sağladığı yararlar nelerdir?

Kaybedilmiş dişin yerine implant ile yeni diş yapılması çevre dişlerin ve tüm çiğneme sisteminin sağlığı ve fonksiyonu için önemlidir. Doğal diş formunda, estetik ve çiğneme fonksiyonunu yerine getiren bir diş elde edilirken, çevredeki dişlerin kayıp diş boşluğuna kayması ve diğer dişlerdeki şekil bozuklukları da engellenmiş olur. Ayrıca diş çekimi sonrası oluşan boşlukta zamanla meydana gelen kemik kaybı implant yapıldığında engellenir.

İmplant işleminin köprü yapımı ile karşılaştırıldığında avantajı nedir ?

Tek diş eksikliği veya birden fazla diş eksiklikliğinin olduğu hastalarda klasik köprü yapımında kayıp boşluğun önündeki ve arkasındaki dişlerin kesilmesi, küçültülmesi ve madde kaybına neden olunması söz konusudur. Fakat implant uygulaması yapıldığında herhangi bir dişin kesilmesine gerek kalmadan eksik dişin önce kökünü taklit eden implant yerleştirilmekte daha sonra ise üst protezi (diş) yapılarak dişsizlik giderilmektedir.

Her hastaya implant uygulanabilir mi?

İmplant uygulaması bazı istisnai durumlar haricinde herkese uygulanabilen başarılı bir tedavi şeklidir. İmplantın yerleştirilebileceği kalınlıkta, yükseklikte ve kalitede kemiği olan ve herkese ‘’sistemik sağlık durumu’’ değerlendirilerek implant yapılabilir.

Bir kişide yeterli kemik dokusu olması bazı etkenlere bağlıdır. Bazı kişilerde kalıtımsal olarak çok ince/kalın ya da az/çok kemik olabilir.
Bazı kişilerde ise diş ve dişeti iltahapları çevrelerindeki kemik dokusunun erimesine ve azalmasına sebep olurlar. Bu nedenle bir dişin çekimine karar verilmişse kemik kaybına neden olmamak için çekimin hemen yapılmasında fayda vardır.
Bazı durumlarda çekimden sonra implant yapılmadan beklenebilmekte, bazı vakalarda ise çekim yapıldığı seansta implant yerleştirilebilmektedir.

İmplantları vücudun kabul etmemesi gibi bir durum olabilir mi?

Vücudun implantı kabul etmemesi söz konusu değildir, implantların insan vücudunda bilinen hiçbir yan etkisi ya da alerjik reaksiyonu yoktur ancak bazı hastalar implant uygulaması için uygun olamayabilir.

Hangi durumlarda implant uygulaması risklidir?

• İyileşmeyi etkileyen diyabet ve kronik kardiyovasküler hastalıklar

• Kemik gelişimi tamamlanmamış olan genç hastalar

• Hamileler

• Çok miktarda sigara kullanan kişiler (sigara kullanımı ağız içindeki iyileşmeyi baskılar ve implant başarısının düşmesine neden olabilir)

• Alkol ya da uyuşturucu madde bağımlıları

• Baş ve boyun bölgesine yüksek dozda radyoterapi uygulanmış kişiler

• Yüksek tansiyon, bağ dokusu hastalıkları, hemofili ve önemli bağışıklık sistemi yetersizlikleri gibi kronik hastalıkları olan kişiler

• Kortikosteroid ya da immun sistemi baskılayıcı ilaç kullanan bireyler

Bu hasta gruplarında implant uygulaması risklidir, başarısızlıkla sonuçlanabilir. Ancak durumlarının derece ve ciddiyetine bağlı olarak implant yerleştirilmesi mümkün olabilir. Bu konuda son karar ‘’sistemik konsültasyon yapmak kaydı ile’’ diş hekimine aittir.

İmplant öncesi tomografi çektirmek zorunlu mudur?

İmplant tedavisi öncesi görüntüleme çok önemlidir. Üç boyutlu görüntüleme yöntemleri çene kemiklerinin durumunu çok net gösterdiği için, tomografiler implantın yapılabileceği kalitede kemik olup olmadığının belirlenmesinde kullanılmakta ve ameliyat başarısının artırmaktadır.

İmplant tedavisi nasıl yapılır, hangi süreçleri içerir?

İmplant uygulaması günümüzde çok basit ve ağrısız bir uygulamadır. Önce lokal anestezi ile bölge uyuşturulur, implant yerleştirilecek kemikte bir yuva hazırlanır ve implant yerleştirilir. İmplant yerleştirildikten sonra, iyileşme döneminde implant üzerinde kalacak olan vidalar yerleştirilir ve iyileşme dönemi beklenir.

Diş implantlarının çiğnemeyle oluşan basınçlar karşısında sağlıklı olarak kalabilmesi için, çene kemiği ile tam olarak kaynaşması gereklidir. Bu süre operasyonun türü, bölgesi, hastanın yaşı ve sağlık durumuna göre değişiklik gösterir. Operasyondan sonra kalıcı protezlerin yapımı için en az 5 hafta, en fazla 3 ay gibi bir süre gereklidir. Kemik yetersizliğinde yeni kemik oluşturulmuş bölgelere yapılan implantlarda bekleme süresi uzayabilir.
Sonrasında ölçü alınır ve planlanan protez yapılır.

İmplant uygulanırken ne kadar ağrı duyarım?

Tüm cerrahi işlemler lokal anestezi ile yapılacağından işlem sırsaında ağrı duymazsınız. Lazer destekli olarak yapılan uygulamalarda genellikle işlem sonrası şiş ve ağrı da minimum seviye de olur. Hekiminiz tarafından verilen ağrı kesiciler işlem sonrası hissedeceğiniz ağrıyı engelleyecektir.

İmplant yapılacak bölgede yeterli kemik yoksa nasıl bir yöntem uygulanır?

İmplant yapılacak bölgedeki kemiğin yoğunluğu, yüksekliği ve kalınlığı önemlidir. Bu implantın başarısını doğrudan etkiler. Kemiğin yeterli olmadığı durumlarda kemik miktarını artırmak için değişik tekniklerle (kemik greftleri kullanılarak) kemik oluşturmak gereklidir. Bu işlem için üst arka bölgede sinüs lift, blok greftleme, alt çenede yatay ve dikey yönde kemik oluşturma işlemleri yapılabilir.

İmplant sonrası protezlerim yapılana kadar dişsiz mi kalacağım?

Diş eksikliğinizin sayısına bağlı olarak ne tür bir geçici protez yapılacağına yine hekiminiz karar verecektir. Eğer fazla diş eksikliğiniz varsa bu dönemde geçici hareketli protez yada uygulanan yönteme göre sabit bir protez kullanabilirsiniz. Tam dişsizliklerde ve bazı durumlarda kısmi dişsizliklerde Bredent Fast&Fixed tekniği uygulanarak anında sabit geçici diş yapmak mümkündür.

İmplantların ömrü ne kadardır?

Hasta ağzına yerleştirilmiş bir implantın kullanım süresini belirleyen en önemli faktör hastanın günlük bakımına gösterdiği özendir. Tüm hastalar gibi implant taşıyan hastalar da mutlaka 6 ayda bir diş hekimine başvurmalı ve diş temizliği yaptırmalıdır. Bu kontroller sırasında bir sorun tespit edilirse erken müdahale edilerek sorunların ilerlemesi de engellenebilir.

İmplant cerrahisi sırasında ne tür komplikasyonlar görülür?

Her cerrahi müdahale komplikasyon riski taşır. Kanama, enfeksiyon ve sinirlerde, sinüste ve nazal kavitedeki yaralanmalar bu komplikasyonlar arasındadır. İyi bir muayene ve radyolojik kontrol ile bu ihtimalleri en aza indirmek mümkündür.

Üç boyutlu görüntüleme yöntemleri komplikasyonların azaltılmasında etkilidir. Ayrıca hekimin tecrübesi ve kullanılan implant sistemi de önemlidir. Örneğin bazı setlerde bulunan stoperler implant yuvası açan aletlerin kontrolsüz kullanımını engellerler.